6. mars 2023 - Microsoft Dynamics 365 Copilot ble lansert
Dagen da Microsoft lanserte sin nye løsning Dynamics 365 Copilot. En app som skulle gi kunstig intelligens ennå større fotfeste innen forretningsapplikasjoner. Dynamics 365 Copilot kom som et resultat av Microsoft sitt kjøp av OpenAI - selskapet som tok frem ChatGPT. Microsoft har publisert informasjon om styrket bruk av ChatGPT, bla. i Windows 11. Copilot er bygget på en omfattende tilnærming til sikkerhet og ansvarlig AI. Copilot arver automatisk datapolicyene du og din virksomhet har konfigurert i Microsoft 365. Det er også en stor trygghet at ledetekster, svar og data krypteres når de lagres.
Dataene som lagres benyttes ikke til å lære opp språkmodeller, dette inkluderer de som brukes av Microsoft 365 Copilot. Det er viktig å han god plan og strategi for utrulling av Copilot i enhver virksomhet. Du kan lese noen tips til hvordan
Nå er tiden kommet for å styrke porteføljen av Dynamics 365 produkter med D365 Copilot. Les mer....
Copilot i Microsoft Dynamics 365 Sales
Mange selskaper benytter i dag Dynamics 365 Sales som sin CRM løsning. Med å inkludere artificial intelligence (AI), eller kunstig intelligens, vil selgerne bli mer produktive og effektive. Nå kan salgsprosesser i større grad automatiseres og kunnskapen om kunden (eller lead/prospects) bli styrket.
Gjennom å ta i bruk Copilot kan organisasjonens selgere få forslag til innhold, basert på eksempelvis e-post dialogen med kunden. Copilot kan bidra til at CRM lager et utkast til e-post, eller ett kundemøte som blir synkronisert med din kalender, oppsummering av kundedialogen eller forslag til nye aktiviteter som bør gjøres mot kunden/leadet.
Se Microsoft sin video:
Copilot i Dynamics 365 Business Central
Sammen med Business Central, vil Copilot på sikt tilføre mange spennende bruksområder. I første rekke har Microsoft valgt å fokusere på områder hvor det er viktig å fokusere på tekst og innhold - og det er nettopp dette som Copilot er god på.
Har din bedrift varer og produkter som trenger ulike produkttekster, kategorier, størrelser, farger osv. vil Copilot kunne komplettere eksisterende grunndata med innhold. Det er dog viktig å tenke på at ikke all tekst er like godt likt hos alle søkemotorer, så forslag til innhold bør absolutt sees på av markedsavdelingen.
Copilot kan f.eks. hjelpe til med innhold på hundrevis av produkter, samtidig som Business Central bistår med å publisere innhold og produkter til Shopify.
Du er vel klar over muligheten for å integrere ditt Shopify-nettsted med Business Central? Les også om vårt prosjekt med Defendo, hvor integrasjon mot Shopify er en viktig faktor for sukess.
Se Microsoft sin video om Copilot i Business Central.
Copilot i Dynamics 365 Customer Service
Har du behov for å kunne besvare mange henvendelser på samme tid? Med Copilot vil du få hjelp til å automatisere inngående henvendelser som kommer fra e-post eller chat'er. Med Copilot kan svarene henvendelser baseres både på kundens sakshistorikk og bedriftens FAQ base.
Knytter man sammen Power Virtual Agents, Power Automate eller andre Power Apps produkter, blir dette et kraftig verktøy.
Microsoft understreker at forslag til tekst og innhold har sin bakgrunn i en virkelighet og fra datakilder som CRM, ERP og andre kilder. Det er derimot viktig å gjøre en verifisering før innhold blir publisert - derav også navnet Copilot. Det er du som er kaptein og som styrer skuta, men du får hjelp fra en betrodd medarbeider!
Les gjerne Microsoft sin blogg: Introducing Microsoft Dynamics 365 Copilot, the world’s first copilot in both CRM and ERP, that brings next-generation AI to every line of business - The Official Microsoft Blog, som ble publisert 06. mars 2023.