Til hovedinnholdet
Digitale Tall 3

Microsoft Dynamics 365 Copilot

Microsoft introduserer verdens første "AI Copilot" for CRM og ERP løsningene i Dynamics 365 porteføljen.

6. mars 2023 - Microsoft Dynamics 365 Copilot er lansert

Dagen da Microsoft lanserte sin nye løsning Dynamics 365 Copilot. En app som skal gi kunstig intelligens ennå større fotfeste innen forretningsapplikasjoner. Dynamics 365 Copilot kommer som resultat av Microsoft sitt kjøp av OpenAI - selskapet som tok frem ChatGPT. Microsoft har allerede publisert informasjon om styrker bruk av ChatGPT, bla. i Windows 11. 

Nå er tiden kommet for å styrke porteføljen av Dynamics 365 produkter med D365 Copilot. 

Copilot i Microsoft Dynamics 365 Sales

Mange selskaper benytter i dag Dynamics 365 Sales som sin CRM løsning. Med å inkludere kunstig intelligens (KI eller AI) vil selgerne bli mer produktive og effektive. Nå kan salgsprosesser i større grad automatiseres og kunnskapen om kunden (eller lead/prospects) bli styrket. 

Gjennom å ta i bruk 'Copilot' kan organisasjonens selgere få forslag til innhold, basert på eksempelvis e-post dialogen med kunden. Copilot kan bidra til at CRM lager et utkast til e-post, f.eks. ett kundemøte som blir synkronisert med din kalender. 

Se Microsoft sin video:

 


Copilot i Dynamics 365 Business Central

Sammen med Business Central, vil Copilot på sikt tilføre mange spennende bruksområder. I første rekke har Microsoft valgt å fokusere på områder hvor det er viktig å fokusere på tekst og innhold - og det er nettopp dette som ChatGPT er god på. 

Har din bedrift varer og produkter som trenger ulike produkttekster, kategorier, størrelser, farger osv. vil Copilot kunne komplettere eksisterende grunndata med innhold. 

Det er dog viktig å tenke på at ikke all tekst er like godt likt hos alle søkemotorer, så forslag til innhold bør absolutt sees på av markedsavdelingen. 

Copilot kan f.eks. hjelpe til med innhold på hundrevis av produkter, samtidig som Business Central bistår med å publisere innhold og produkter til Shopify. 

Du er vel klar over muligheten for å integrere ditt Shopify-nettsted med Business Central?

Se Microsoft sin video om Copilot i Business Central:


Copilot i Dynamics 365 Customer Service

Har du behov for å kunne besvare mange henvendelser på samme tid? Med Copilot vil du få hjelp til å automatisere inngående henvendelser som kommer fra e-post eller chat'er. Med Copilot kan svarene henvendelser baseres både på kundens sakshistorikk og bedriftens FAQ base. 

Knytter man sammen Power Virtual Agents, Power Automate eller andre Power Apps produkter, blir dette et kraftig verktøy. 

Microsoft understreker at forslag til tekst og innhold har sin bakgrunn i en virkelighet og fra datakilder som CRM, ERP og andre kilder. Det er derimot viktig å gjøre en verifisering før innhold blir publisert - derav også navnet 'Copilot'. Det er du som er kaptein og som styrer skuta, men du får hjelp fra en betrodd medarbeider!

Les gjerne Microsoft sin blogg: Introducing Microsoft Dynamics 365 Copilot, the world’s first copilot in both CRM and ERP, that brings next-generation AI to every line of business - The Official Microsoft Blog, som ble publisert 06. mars 2023.


Ønsker du å få mer informasjon om våre løsninger, ta kontakt med oss:


Oppgi din e-post adresse
Fyll gjerne inn ditt telefonnummer
Beskriv gjerne hva du er på jakt etter, slik at vi kan hjelpe deg så godt som mulig!